Doelen
Doelstellingen/maatschappelijke effecten | ||
---|---|---|
Gastvrije regio | ||
Streefdoel/indicator | ||
10% reistijdwinst van deur-tot-deur realiseren. | ||
Nulsituatie | Norm van 2015 | Wat is in 2015 gerealiseerd |
5.700 zwaar vertraagde auto- en vrachtritten per jaar in de regio Zwolle-Kampen. |
|
|
Doelstellingen/maatschappelijke effecten | ||
---|---|---|
Bovengemiddeld gebruik van de fiets in en naar Zwolle toe | ||
Streefdoel/indicator | ||
Zwolle Fietsstad van Nederland | ||
Nulsituatie | Norm van 2015 | Wat is in 2015 gerealiseerd |
Zwolle Fietsstad van Nederland 2014 | Behoud van toppositie in verkiezing Fietsstad van Nederland (in 2015 nummer 1) |
|
49% van de ritten tot 7,5 kilometer en korter wordt met de fiets gemaakt (bron: CBS, 2009). | Percentage van de ritten tot 7,5 kilometer blijft gelijk aan huidige situatie. In de periode 2010-2013 wordt 47% van de ritten tot 7,5 kilometer met de fiets gemaakt. Landelijke cijfers van het Kennisinstituut mobiliteitsbeleid (KiM) over onder meer Zwolle bevestigen het hoge, bovengemiddelde fietsgebruik in Zwolle. |
|
Doelstellingen/maatschappelijke effecten | ||
---|---|---|
Klantgericht en kwalitatief sterk aanbod van Openbaar Vervoer in en naar de stad | ||
Streefdoel/indicator | ||
n.v.t. | ||
Nulsituatie | Norm van 2015 | Wat is in 2015 gerealiseerd |
Station Zwolle heeft na Utrecht Centraal grootste aantal verbindingen | Hubfunctie van (station) Zwolle is versterkt. |
|
Relaties met andere programma’s
Er is een sterke relatie met het project Spoorzone. Binnen de Spoorzone worden de nieuwe busterminal aan de zuidzijde van het station en de nieuwe verbinding van de zuidzijde naar de noordzijde gerealiseerd.
Doelstellingen/maatschappelijke effecten | ||
---|---|---|
Een betrouwbaar hoofdwegennet en bereikbare economische centra. | ||
Streefdoel/indicator | ||
n.v.t. | ||
Nulsituatie | Norm van 2015 | Wat is in 2015 gerealiseerd |
|
Relaties met andere programma’s
Dit onderdeel heeft een sterke relatie met het programma Beter Benutten, welke hierboven is benoemd i.r.t. de doelstellingen over mobiliteitsmanagement.
Doelstellingen/maatschappelijke effecten | ||
---|---|---|
Verkeersveilige stad. | ||
Streefdoel/indicator | ||
50% reductie van het aantal verkeersdoden en 34% reductie van het aantal ziekenhuisgewonden in 2020 ten opzichte van 2002. | ||
Nulsituatie | Norm van 2015 | Wat is in 2015 gerealiseerd |
6 verkeersdoden en 98 ziekenhuisgewonden (2002). | Het aantal dodelijke ongevallen over de jaren 2011- 2013 bedroeg gemiddeld 2 per jaar en het aantal ongevallen met (ziekenhuis)letsel gemiddeld 14 per jaar. Dit zijn de meest recente gegevens. |
|
Doelstellingen/maatschappelijke effecten | ||
---|---|---|
Bieden van kwantitatief en kwalitatief voldoende parkeergelegenheid. | ||
Streefdoel/indicator | ||
In 2020 1.000 nieuwe parkeerplaatsen erbij en 850 parkeerplaatsen die beter worden benut ten opzicht van 2011. | ||
Nulsituatie | Norm van 2015 | Wat is in 2015 gerealiseerd |
|
Relaties met andere programma’s
Project Katwolderplein en Project Beter Benutten.